donderdag 23 maart 2017

Maak kennis met muziek(instrumenten)

Aa-landen: Nieuw dit jaar is de Muziekcarrousel op zaterdag 1 april, die wordt georganiseerd door Stichting de Vuurvogel samen met vijf muziekscholen uit Zwolle: De Zwolse Muziekschool, MEC Muziek, Recht op Muziek, Dubbelgreep en Grandesco Classic.
Het doel van de Muziekcarrousel is kinderen (en volwassenen) te stimuleren zelf een instrument te gaan bespelen.
Iedereen, kinderen én volwassenen, kan daarom gratis muziekinstrumenten ‘proeven en proberen’ en kennismaken met docenten van de vijf muziekscholen, maar ook met zelfstandige docenten.
De Muziekcarrousel laat jong en oud kennismaken met muziek en het plezier te ervaren van zelf en/of samen muziek maken.

De Muziekcarrousel vindt plaats op zaterdag 1 april van 10.00 uur tot 15.00 uur in de Aa-landen in Multifunctioneel Centrum De Bolder, Dobbe 29 in Zwolle.

Tijdens de Muziekcarrousel kun je piano, keyboard, viool, cello, gitaar (akoestisch, elektrisch, bas), harp, accordeon, dwarsfluit, hobo, hoorn, klarinet, trompet, trombone, saxofoon, drums, djembé, conga, percussie, cajón en nog meer proberen.

Kinderen en volwassenen kunnen de Muziekcarrousel op twee manieren bezoeken.
1) De eerste en meest complete manier is met begeleiding. Je bezoekt in 2,5 uur alle mogelijke muziekinstrumenten en je kunt ze ook allemaal bespelen. Dit kan op twee momenten: om 10.00 uur en om 12.30.
2) De andere manier is om op eigen gelegenheid langs de diverse lokalen met instrumenten te gaan. Ook dan kun je alles uitproberen, maar ook gerichter een paar instrumenten van je keuze uittesten. Hiervoor kun je binnenlopen tussen 10.00 uur en 15.00 uur.

Om de dag goed te laten verlopen is het handig als je laat weten hoe laat je (ongeveer) denkt te komen. Daarom is het fijn als je je aanmeldt.
Dan wordt er voor gezorgd dat er op 1 april een consumptiebon op jouw naam klaarligt voor gratis drinken.
Aanmelden doe je hier. Laat aub weten je naam + leeftijd + hoe laat je komt. De Muziekcarrousel is open van 10.00 uur tot 15.00 uur.