woensdag 31 mei 2017

Wijkwethouder van As stapt op

Aa-landen: Wethouder Filip van As stapt op. Dat heeft hij vanochtend bekend gemaakt. Hij stelt met onmiddellijke ingang zijn functie beschikbaar.

"Een van de belangrijkste onderdelen van mijn portefeuille is duurzaamheid; een thema dat mij zeer aan het hart gaat. Een belangrijke opgave binnen de duurzaamheid is de omschakeling naar duurzame energiebronnen. Dat transitieproces moet, samen met de stad, de komende tijd meer vaart krijgen. Maar de versnelling van dit proces vraagt voor een bestuurder een breed politiek draagvlak", legt Van As uit.

En juist dat brede politieke draagvlak mist hij. Van As: "Ik heb met name afgelopen maandag tijdens het debat over energietransitie dit politieke draagvlak niet ervaren. Om die reden vind ik het juist om nu mijn functie neer te leggen."

Bron:RTV Oost