woensdag 5 september 2018

Boete voor smaadschrift

Aa-landen: Een inwoonster van de Aa-landen is veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 500 euro omdat zij een smaadschrift op haar raam heeft geplakt. De vrouw beschuldigde haar buren daarin van het houden van een bordeel, het handelen in drugs en het doen van doodsbedreigingen.

Voor de politierechter bekende de 67-jarige G. S. dinsdagochtend wel dat ze tot deze actie was overgegaan. ,,Maar ik heb zo ontzettend veel overlast van die mensen, elke nacht is het gillen en schreeuwen, ik had al vijf nachten niet geslapen. Er is wat aan de hand in de straat, maar ik weet niet wat.''

De buren zijn intussen de wanhoop nabij. Hadden ze in hun rustige straat in de Aa-landen eerst een goed contact met de buurvrouw, vijf jaar geleden veranderde dat ineens: de buurvrouw begon te schreeuwen en te schelden. Meerdere buurtbewoners hebben hierover bij de politie een verklaring afgelegd. Een poging van het ernaast wonende echtpaar om het geschil op te lossen, bij aanvang van de moeilijkheden, is mislukt.

Het plakkaat dat op 1 oktober vorig jaar op de buurwoning kwam te hangen, heeft de buren diep beledigd. Vooral ook omdat het vanaf de weg voor iedereen zichtbaar was. Het pamflet is destijds direct weggehaald door de politie.
De strafzaak zal geen oplossing in de kwestie brengen, zoals de politierechter al opmerkte. De problemen duren nog steeds voort en de impact op de belaagde buren is groot. ,,Ik loop al jaren op mijn tenen langs de schutting'', verklaarde de vrouw van het stel. ,,We durven niet op vakantie te gaan uit angst dat er wat gebeurt en ik heb gezondheidsproblemen gekregen.''

De veroordeelde S. wordt sinds een paar maanden begeleid door medewerkers van de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst).

Bron: De Stentor